loading...
مشممد
تفرجگاه بازدید : 25 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

چگونه قدرت باروري خود را حفظ کنيم؟

شايد درباره علل نابارورd و راه‌های درمان‌ آن مطالب زيادی خوانده باشيد و شايد شما هم توانسته باشيد به کمک همين روش‌ها و توصيه‌ها صاحب فرزند شده باشيد؛ ولی نکته‌ای که خيلی از زوج‌ها اطلاعات زيادی درباره‌اش ندارند، اين است که چگونه بايد اين توان باروری را حفظ کرد.


1. کنترل وزن

يکي از راه‌های حفظ باروری کنترل و حفظ وزن ايده‌آل است. اگر دچار اضافه وزن و يا مبتلا به چاقی هستيد يا اگر وزن شما زير وزن طبيعی است بدانيد که در بارداری دچار مشکل می شويد. يکي از عوامل بسيار مهم و اساسی در حفظ توان باروری داشتن وزن ايده‌آل است، يعنی نه زياد چاق و نه زياد لاغر. پس اگر هنوز بچه‌دار نشده‌ايد اما قصد داريد در آينده اقدام به بچه‌دار شدن کنيد و هم‌اکنون هم دارای وزن طبيعی هستيد، آن را حفظ کنيد و اگر چاق يا بيش از حد لاغريد برای رسيدن به تناسب اندام زودتر اقدام کنيد. افزايش سطح چربی های بدن طوری که 10 تا 15 درصد بالاتر از حد طبيعی باشد روی هورمون‌های موثر در بارداری از جمله استروژن تغيير ايجاد کرده و با تاثير روی قاعدگی بر باروری اثر می گذارد. همچنين لاغری بيش از اندازه هم به همين نسبت سبب کاهش توان باروری می شود.


2. چکاپ‌های منظم

اگر از سلامت عمومی بدن خود اطمينان داريد، باز هم لازم است به‌طور منظم و در فواصل مشخص براي چکاپ به پزشک مراجعه کنيد. بررسی سيستم قلبی عروقی، کنترل منظم فشار خون و بررسی های خونی از نظر کنترل قند خون، چربی، هورمون‌های تيروييدی و کم‌خونی و از همه مهم‌تر بررسی عملکرد دستگاه تناسلی از نظر وجود عفونت‌های احتمالی شما را نسبت به سلامت بدن خود آگاه‌تر کرده و در صورت وجود مشکل يا بيماری سبب می شود که زودتر به دنبال اقدامات درمانی باشيد. خوب است بدانيد که بيماری هايی مثل ديابت، بيماری های مربوط به تيروئيد و آرتريت روماتوئيد با باروری تداخل ايجاد می کنند. انجام آزمون‌های دوره‌ای بررسی وضعيت دهانه رحم که به نام پاپ اسمير معروف است شما را از اين موضوع آگاه می کند که دچار ناراحتی های مربوط به دهانه رحم و رشد سلول‌های غيرطبيعی نشده‌ايد. با انجام اين آزمون‌ها حتی عفونت‌های احتمالی و بيماری های قابل انتقال جنسی و انواع کيست‌های تخمدان نيز مشخص می شود.


3. مراقبت‌های شغلی

يکی از عوامل مهم و اثرگذار روی قدرت باروری، شغلی است که شما اکنون مشغول به انجام آن هستيد. اگر می خواهيد قدرت باروری شما حفظ شده و طبق برنامه زندگی خود و در زمانی که تصميم داريد بچه‌دار شويد و با مشکلی روبه‌رو نشويد، بهتر است به محيط و عوامل محيطی موجود در محل کار خود دقت داشته باشيد. اگر در مکان‌های پر خطر کار می کنيد مثلا اگر با اشعه سر و کار داريد و يا مواد آلاينده و شيميايی در محل کار شما زياد است بايد هر از چند گاهی مورد ارزيابی قرار بگيريد تا مبادا دچار مشکل شده باشيد. اگر در حين کار دچار استرس زيادی می شويد و يا با مراجعين زيادی سر و کار داريد که اين سبب بروز نگرانی و استرس در شما می شود بدانيد که کار کردن در چنين شرايطی هم می تواند روی قدرت باروری شما تاثير بگذارد، بنابراين برای حفظ توان باروری خود سعی کنيد شيوه‌های مقابله با استرس را آموخته و تمرين کنيد تا بهتر بتوانيد خود را آرام نگه داريد.


4. ترک سيگار

اگر می خواهيد قدرت باروری در شما همچنان پايدار بماند، از سيگار کشيدن و مصرف الکل پرهيز کنيد. سيگار کشيدن خطر نابارور شدن را در زنان چند برابر افزايش می دهد و حتی مصرف مقدار کمی الکل می تواند روی باروری شما آثار مخربی را ايجاد کند.


5. مراقبت‌های دارويی

بسياری از داروها از جمله آمفتامين‌ها و مواد مخدر با کاهش ميل جنسی و نارسايی در مرحله ارگاسم روابط جنسی و اشکال در نعوظ و تغييرات هورمونی با باروری تداخل دارند. استروئيدهای آنابوليک برای شکل‌گيری توده‌های عضلانی که توسط برخی ورزشکاران استفاده می شود می تواند به طور قابل توجهی ميزان باروری را کاهش بدهد. همچنين بسياری از داروهای بدون نسخه می تواند سبب کاهش توان باروری شود. مثلا داروهايی مثل مسدودکننده‌های کانال کلسيم که براي کنترل فشار خون استفاده می شود با فرآيند طبيعی باروری مداخله ايجاد می کند. بسياری داروهای ديگر از جمله داروهايی که برای تسکين زخم معده استفاده می شود بايد تحت نظر پزشک مصرف شود، چرا که اين داروها می تواند سبب افزايش ترشح هورمون‌هايی مانند پرولاکتين شود که موجب کاهش ميزان هورمون تستوسترون و اسپرم می شود. داروهای ضد افسردگی و روان درمان‌ها نيز می توانند سبب کاهش تعداد اسپرم‌ها شوند.


تفرجگاه بازدید : 153 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

در مورد چروک پوست صورت و روش های درمان آن

مطالعات نشان داده است رژیم های سرشار از گوشت قرمز، لبنیات پرچرب و قند برای سلا‌مت پوست مضر است.
میوه‌ها و سبزیجات به دلیل دارا بودن مواد آنتی‌اكسیدان، نقش مهمی در جلوگیری از پیری زودرس پوست دارند.
واقعیت این است كه آنهایی كه پوست سالم و ظاهر شادابی دارند، معمولاً از لحاظ جسمی و روحی هم سالم‌ترند یا حداقل سالم‌تر به نظر می‌رسند.
تغذیه مناسب شاید سریعترین راه برای داشتن پوست سالم نباشد اما قطعاً راحت‌ترین و به صرفه‌ترین كار است. شما اگر تغذیه مناسبی داشته باشید نه تنها از خراب شدن پوست خود جلوگیری می‌كنید، بلكه از دردسرهای مراجعه به پزشك و استفاده از داروهای شیمیایی گران قیمت (كه معمولاً بی‌عارضه نیستند) راحت می‌شوید. همه اینها را بگذارید در كنار فواید بی‌شمار تغذیه مناسب بر روی سایر قسمت‌های بدن . در واقع تغذیه مناسب هم رنگ رخسار شما را بهتر می‌كند و هم از مشكلات درونی بدن شما جلوگیری می‌كند.
میوه‌ها و سبزیجات:
میوه‌ها و سبزیجات به دلیل دارا بودن مواد آنتی‌اكسیدان، نقش مهمی در جلوگیری از پیری زودرس پوست دارند. آنتی‌اكسیدان‌ها موادی هستند كه از بدن در برابر نور خورشید و عوامل آسیب‌رسان محافظت كنند. ویتامین C، E و بتاكاروتن از معروف‌ترین آنتی‌اكسیدان‌ها هستند كه تاثیر آنها در حفظ سلامت پوست به اثبات رسیده‌ است.
در بین مواد غذایی، تخم‌آفتابگردان سرشار از ویتامین‌E است، ویتامین‌C در مركبات ترش به فور یافت می‌شود و هویج سرشار از بتاكاروتن (پیش‌ساز ویتامین )A است.
البته خوردن مكمل‌های ویتامین A می‌تواند از سرطان پوست جلوگیری كند و روشی برای درمان جوش‌های صورت هم به شمار می‌رود اما توجه داشته باشید كه مصرف مقادیر بسیار بالایی از ویتامین A ممكن است خطرناك باشد و منجر به مسمومیت كبدی شود. بنابراین استفاده از كرم‌های موضعی كه حاوی ویتامین A هستند روش بهتری است.
از آنجا كه حرارت موجب از بین رفتن ‌آنتی‌اكسیدان‌ها و افزایش رادیكال‌های آزاد می‌شود بهتر است زمان پخت مواد غذایی را تا آنجا كه می‌توانید كاهش دهید و از سرخ كردن بیش از حد غذاها، در روغن زیاد خودداری كنید.
رژیم‌های پرچرب:
مطالعات نشان داده است كه افرادی كه از یك رژیم كم‌چرب استفاده می‌كنند احتمال ایجاد سرطان پوست در آنها بسیار كمتر است. به طور كلی یك رژیم مناسب برای سلامت پوست، رژیمی‌است كه سرشار از میوه و سبزیجات، مغزها، حبوبات، تخم‌مرغ، روغن گیاهی مثل روغن زیتون، روغن ماهی، غلات و آب باشد. در مقابل رژیم‌های سرشار از گوشت قرمز، شیر پرچرب، كره، فرآورده‌های قندی و سیب‌زمینی می‌تواند برای شادابی و سلامت پوست مضر باشد.
مایعات:
مصرف مقادیر بالایی از مایعات در روز به كاهش خشكی پوست كمك می‌كند و به این ترتیب مانع پیری زودرس پوست می‌شود. متخصصین مصرف 6 الی 8 لیوان آب را در روز توصیه می‌كنند، اما توصیه می‌كنیم از مصرف مایعات 2 الی 3 ساعت قبل از خواب بپرهیزید چرا كه صبح روز بعد حسابی پف می‌كنید! در ضمن قهوه و چای هم به مقدار زیاد توصیه نمی‌شود زیرا كه حاوی ویتامین كافئین بوده و باعث افزایش دفع ادرار و در نتیجه از دست رفتن مقدار بیشتری از آب بدن می‌شود.
رژیم‌های لاغری:
سریع‌ترین راهی كه شما می‌توانید از طریق آن پوستتان را چروك كنید، این است كه به طور ناگهانی وزن خود را حسابی كم كنید. دلیل این مسئله هم كاملاً واضح و آشكار است: هنگامی كه شما دچار اضافه وزن هستید، چربی‌های اضافی منجر به كشیدگی پوست شما می‌شوند و پس از كاهش وزن ناگهانی، چون چربی‌های اضافی زیر پوست از بین رفته پوست شل شده و چین و چروك‌ها بر روی آن پدیدار می‌شود. البته میزان شل شدن پوست پس از كاهش رژیم‌های لاغری در سنین مختلف متفاوت است و هر چه سن شما بالاتر باشد، میزان شل شدن پوست بیشتر است.
این مسئله را همیشه در ذهن داشته باشید كه افزایش و كاهش وزن به صورت متناوب نه تنها اثرات منفی بر روی پوست شما می‌گذارد بلكه بر روی سلامت كامل بدن هم تاثیر منفی دارد.
براى داشتن پوست سالم، زیبا و شاداب به دنبال كرم ها و ماسك هاى معجزه گر نباشید. اینكه بدانید پوستتان از چه نوع پوستى است و نحوه مراقبت از آن به چه شكل است، قدم اول را برداشته اید. بهترین نوع مراقبت براى پوست هاى نرمال كه نه زیاد خشك و نه زیاد چرب است، روزى دو بار شست وشو با صابون ملایم و استفاده از مرطوب كننده است.
اگر پوستتان چرب است یعنى منافذ آن بزرگ و قابل رویت است و زیاد جوش مى زند، صورتتان را روزى ۲ بار با آب سرد و صابون هاى فاقد چربى بشوئید. هر روز مرطوب كننده بمالید و حتماً از لوازم آرایشى فاقد لانولین استفاده كنید.
در صورت داشتن پوست خشك، پوستى كه منافذ آن ریز و اغلب پوسته پوسته است، آن را با مایع صابون یا صابون هاى زیتون یا گلیسیرین بشوئید.
هر روز پوست خود را با مرطوب كننده، مرطوب نمائید و از كرم هاى آرایش حاوى آلفا هیدروكسى اسید استفاده كنید كه سبب از بین رفتن لایه خشك و مرده خارجى پوست مى شود.
اگر پوستتان جزء انواع فوق نیست یا حساس است یا تركیبى. پوست حساس پوستى است كه به آسانى تحریك مى شود و ایجاد خارش، سوزش و قرمزى مى كند و فقط گاهگاهى جوش مى زند. در این صورت به هیچ وجه از صابون استفاده نكنید و لوسیون هاى شست وشوى ملایم و غیر حساسیت زا را به كار ببرید.اگر هم پوستتان تركیبى از نوع چرب و خشك است بدین معنى كه در نواحى گونه، دور چشم و گردن خشك و در قسمت هاى چانه، بینى و پیشانى چرب است، صورتتان را روزى ۲ بار با صابون هاى ملایم و گلیسیرینه و كم چرب شست وشو دهید.گام بعدى براى حفظ سلامت و طراوت پوست رعایت نكات زیر است كه به كار بردن آنها شما را در داشتن چهره اى زیبا و دلنشین یارى مى كند:
۱- تا مى توانید آب بنوشید. نوشیدن حداقل روزى ۸ لیوان آب سموم بدنتان را دفع نموده و در سلامت پوست بسیار مهم است.
۲- مشروبات الكلى و سیگار را قطع كنید.
۳- خواب كافى داشته باشید.
۴- از كرم هاى ضد آفتاب متناسب با پوستتان استفاده كنید. این تصور كه در روز هاى ابرى و بارانى پوستتان نیاز به ضد آفتاب ندارد غلط است. در این روزها كرم ضد آفتاب با ۱۵ SPF را بر روى پوستتان بمالید.
۵- استرس و فشار هاى عصبى را از خود دور كنید. هرچه بیشتر استرس به خود راه دهید، زودتر از سایرین دچار پیرى زودرس و چروك مى شوید.
۶- به آنچه مى خورید، بیشتر اهمیت دهید. مصرف شكلات و قهوه و سس مایونز را كاهش داده و بیشتر از میوه و سبزى تازه و سویا استفاده كنید. قدم آخر براى رسیدن به پوست سالم و صاف، ورزش كردن است البته نه از نوع دویدن و پیاده روى. ورزش چهره از نیاز هاى طبیعى پوست است و از پیرى زود رس جلوگیرى مى كند.
نرمش هاى صورت را مى توان در هر زمانى انجام داد ولى بهترین موقع زمانى است كه خسته نباشید. ابتدا پوست صورت و گردنتان را با كرم مرطوب كننده (اگر پوستتان چرب است) و یا كرم چرب (در صورتى كه پوست خشك دارید) بپوشانید. سپس در كمال آرامش به پشت خوابیده و تمرینات حركتى زیر را انجام دهید: ۱- در حالى كه به سقف نگاه مى كنید چشم ها را تا حد ممكن باز كنید و تا ۵ شماره بشمارید. این حركت را ده مرتبه، محكم و آهسته انجام دهید.
۲- پنج مرتبه بینى را گرفته و بازدم را از سوراخ هاى آن خارج كنید. ۳- پنج بار نیز دهان را باز نگه دارید. به طورى كه عضله لب بالا ثابت و در محل خود بماند و آنگاه لب پایین را تا حد امكان پایین آورید. همچنین دهانتان را به سمت چپ متمایل كرده و خمیازه بكشید. ۴- لب ها را به حالت سوت زدن درآورید و به حالت اول برگردانید.
۵- دهان را به حالت فریاد زدن باز كنید و سپس به حال اول برگردانید. این حركت را ده بار انجام دهید. ۶- دهان و گونه ها را با هوا پر كنید و تا ۱۰ شماره بشمارید، بعد هوا را خالى كنید. این تمرین ساده را ۱۰ مرتبه انجام دهید، از پیدایش خط لب ها پیشگیرى مى كند و اگر خطى به وجود آورده باشد، با انجام مرتب این تمرین از بین مى رود.
۷- هر دو ابرو را تا حد ممكن پایین بیاورید. بعد ابروها را كاملاً بالا بكشید و بعد از چند لحظه ابروها را به حالت اول برگردانید.
۸- ده بار نیز با حركت لب ها، چانه را كاملاً پایین دهید و هر بار پس از چند لحظه مكث چانه را به حالت اول برگردانید.
مطمئن باشید با رعایت موارد فوق از خرید انواع ماسك و كرم هاى ضدلك، ضدچروك و ضدپیرى بى نیاز خواهید بود .
روش های درمانی مانند استفاده از کرم ها، لایه برداری ( به روش های مختلف ) و تزریق ژل و بوتاکس در مواردی است که روش های طبیعی نتواند نیاز های فرد را برآورده کند .


تفرجگاه بازدید : 26 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

چرا سن یائسگی زنان ثابت نیست؟

سن یائسگی در ایران ثابت نیست. خانم ها در بازه سنی 44 تا 55 سالگی یائسه شده و ترشح هورمون های استروژن در آنها متوقف می شود. سن یائسگی معمولا با سابقه خانوادگی افراد در ارتباط است و به نوعی می توان آن را ارثی دانست...
این تنها عامل ارثی یائسگی است. هرچند به عواملی مانند ذخیره تخمدان، وضعیت و سلامت جسمی هم بستگی دارد.

 دیگر علایم یائسگی و شدت آن در خانم ها متفاوت است و نمی توان آنها را جامع و کلی دانست و به همه خانم ها تعمیم داد. با وجود این، گرگرفتگی و عصبی شدن، رایج ترین نشانه های این دوران هستند و بیشتر خانم ها از آن رنج می برند. این علایم به هیچ وجه ارثی نیستند و نمی توان گفت که آنچه در یک زن در دوران یائسگی اتفاق می افتد، حتما در دختر او هم مشاهده می شود زیرا این علایم بیشتر به شیوه زندگی افراد بستگی دارد.

افرادی که زندگی راحت تری دارند، این دوران را راحت تر سپری می کنند. هرچه زمینه های استرس و عصبی شدن در خانم ها بیشتر باشد، گذراندن این دوران برای آنها سخت تر می شود. بنابراین به خانم ها توصیه می شود از انجام کارها و حضور در مکان ها و موقعیت هایی که آنها را آزار می دهد، خودداری کنند. برای گرگرفتگی که در دوران یائسگی اتفاق می افتد و از علایم ناخوشایند است، نمی توان روش یا راهکار صددرصد کارآمدی را معرفی کرد.

دلیل اصلی این گرگرفتگی ها، اختلالات هورمونی است و در بعضی موارد با استفاده از قرص یا آمپول های حاوی هورمون استروژن، این مشکلات تا حدی کاهش می یابد. توجه داشته باشید که مصرف این هورمون باید حتما زیر نظر پزشک متخصص باشد؛ مصرف خودسرانه و نادرست آنها می تواند باعث تشدید علایم شود.

برای تجویز این دارو عوامل مختلفی بررسی می شوند که مهم ترین آنها سابقه ابتلا به سرطان پستان است. البته مواردی مثل مصرف مایعات و انجام ورزش، گرگرفتگی را تا حدودی کاهش می دهد اما نمی توان در این خصوص حکمی کلی داد. استفاده از استروژن های گیاهی مانند سویا، عوارض زیادی ندارد اما تا به حال تاثیر مستقیم آنها بر کاهش علایم یائسگی هم ثابت نشده است. با وجود این تغذیه مناسب و سالم تا حدودی در علایم می تواند موثر باشد.


تفرجگاه بازدید : 159 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

در تابستان چه بپوشيم؟

دوباره به روزهاي گرم سال رسيده‌ايم و شاهد بالا رفتن دماي هوا هستيم. در چنين شرايطي نوع پوشش تا حد زيادي مي‌تواند به ايجاد و حفظ آرامش‌مان كمك كند، چرا كه با پوشش مناسب در اين فصل هم مي‌توانيد تعريق كمتري داشته باشيد و هم احتمال گرمازدگي در شما كاهش مي‌يابد. اين مساله مرد، زن، كوچك و بزرگ نمي‌شناسد و در كودكان و نوزادان كه بدن ضعيف‌تر و حساس‌تري دارند، مهم‌تر است. پس در اين چند ماه مراقب لباس پوشيدنتان باشيد.

توجه ويژه به كودكان

اگر شما هم جزو پدر و مادرهايي هستيد كه فكر مي‌كنند با گرم شدن هوا بايد لباس‌هاي نوزادان و كودكانشان را كم كنند، در اشتباهيد. حتي ممكن است براي خودتان دليل بياوريد كه بدن كودكتان به آفتاب نياز دارد ولي مراقب باشيد كه اين كار بيشتر از اين كه به سود دلبندتان باشد، به ضرر او تمام مي‌شود.

نوزادان و كودكان نسبت به افراد بزرگسال پوست بسيار نازك و لطيفي دارند و قرار گرفتن آنها در معرض نور آفتاب، ‌آن هم به مدت طولاني باعث خشكي، آفتاب سوختگي و حتي گرمازدگي آنها مي‌شود. در واقع مقاومت بدن كودكان در مقابل اشعه خورشيد نسبت به ما كمتر است و در نتيجه سريعا به آن واكنش نشان مي‌دهند. بدن انسان معمولا در مقابل تغييرات دما سازگار شده و دماي خود را متعادل مي‌كند ولي بدن نوزادان به اين شكل عمل نمي‌كند و حتي نسبت به كودكان از حساسيت بيشتري برخوردارند. دماي بدن نوزادان با بالا و پايين رفتن دماي هوا كم و زياد مي‌شود و اگر اين تغيير دما خيلي متغير باشد، مي‌تواند آسيب جدي به او وارد كند. پس بهتر است در پوشش آنها حساسيت بيشتري به خرج داده و نهايت دقت را در اين زمينه داشته باشيد.

به علت حساس و ظريف بودن پوست كودكان سعي كنيد حتما در طول اين فصل لباس‌هايي را انتخاب كنيدكه دست و پاي آنها را بپوشاند چرا كه تماس بيش از حد پوست آنها با آفتاب، هم باعث آفتاب سوختگي و گرمازدگي مي‌شود و هم اين كه با گذشت زمان و تكرار اين وضعيت مي‌تواند خطر بروز سرطان پوست را در آنها افزايش دهد.

بيشتر ما تصور مي‌كنيم كه پوشاندن لباس‌هاي بدون آستين و ركابي و نيز شلوارك به كودكان و نوزادان باعث مي‌شود تا كمتر احساس گرما كنند در صورتي كه اين تصور كاملا اشتباه است و باعث تعرق بيشتر بدن مي‌شود. پوشيده بودن لباس موجب گرفتن عرق بدن و خنك نگه داشتن بدن مي‌شود.

اين موضوع خيلي مهم است، چرا كه خيلي از بچه‌ها ساعات زيادي از طول روز را كه معمولا زمان حداكثر فعاليت خورشيد (صبح‌ها و عصرها) است براي بازي بيرون از منزل فعاليت مي‌كنند و لباس‌ نامناسب مي‌تواند آسيب جدي به پوست آنها وارد كند.

در ضمن براي كودكان حتما از لباس‌هاي نخي و نازك با رنگ روشن استفاده كنيد و كلاه لبه‌دار يا حصيري را نيز براي
محفوظ ماندن آن‌ها در مقابل نور آفتاب فراموش نكنيد.

خانم‌ها و پوشاك تابستاني

معمولا با تغيير فصل، زمان خريد لباس‌هاي آن فصل هم آغاز مي‌شود. تابستان هم از آن فصل‌هايي است كه خانم‌ها به خريد علاقه فراواني نشان مي‌دهند تا با خريد پوشاك مناسب از شر گرماي آن خلاص شوند. اگر قصد خريد مانتو داريد، بهتر است دور مانتوهايي با پارچه‌هاي پلاستيكي(الياف مصنوعي) را كاملا خط بكشيد، چرا كه لباس‌هاي پلاستيكي بخصوص در تابستان تعريق بدن را افزايش داده و خطر بروز بيماري‌هاي قارچي و ميكروبي را بويژه در افرادي كه پوست حساسي دارند، افزايش مي‌دهد.

مناسب‌ترين مانتو براي اين فصل مانتوهايي با پارچه نخي و نازك، پنبه‌اي و كتاني است كه البته تنگ هم نباشد و كمي گشاد باشد تا هوا داخل آن جريان پيدا كند و موجب خنك شدن بدن شود. لباس تنگ هم تعريق را زياد مي‌كند و هم موجب عفونت‌هاي قارچي و ميكروبي مي‌شود.

 

همچنين سعي كنيد سراغ مانتوهايي با رنگ تيره هم نرويد و آنها را براي فصول سرد زمستاني نگه داريد. پارچه‌هاي رنگ روشن به خصوص سفيد، نارنجي، سبز، آبي و كرم با طرح‌هاي گلدار براي تابستان بهترين گزينه‌اند، چرا رنگ روشن، گرما و حرارت بدن را بهتر دفع و گرماي كمتري را هم از محيط جذب مي‌كند. براي خريد لباس هم فاكتورهايي را كه در انتخاب مانتو اشاره كرديم كاملا صدق مي‌كند و بهترين لباس، لباس نخي و نازك با رنگ روشن است.

روسري هم از جمله پوشاكي است كه خانم‌ها به آن اهميت زيادي مي‌دهند. در چند سال اخير روسري‌هاي ساتن و ابريشمي زياد شده است كه باوجود زيبايي، اصلا براي فصول تابستان و گرم مناسب نيستند و گرماي زيادي براي بدن ايجاد مي‌كنند. بهترين انتخاب روسري براي تابستان روسري‌ها و شال‌هاي نخي با رنگ‌هاي روشن است.

اگر دنبال خريد شلوار مناسب هستيد هم بهتر است سراغ شلوارهاي پارچه‌اي خنك و گشاد برويد و تا حد ‌امكان شلوارهاي تنگ و كشي و همچنين شلوارهاي جين را كنار بگذاريد. شلوارهاي پارچه‌اي و گشاد، گردش هوا را بيشتر كرده و از عرق سوز شدن بدنتان جلوگيري مي‌كند.

مراقب قلب دومتان باشيد!

انتخاب كفش‌هاي روباز و داراي منفذ براي تنفس پاها خيلي مهم است، چرا كه در تابستان با توجه به گرماي زياد هوا، پاها در فضاي بسته كفش‌هاي معمولي تعريق كرده و علاوه بر كلافگي براي شما، خطر عفونت‌هاي قارچي در لابه‌لاي انگشتان پا افزايش مي‌يابد.

حتما شما هم فكر مي‌كنيد اگر كفش را بدون جوراب بپوشيد پاهايتان بيشتر خنك مي‌شود ولي بايد بگوييم كه كاملا در اشتباه هستيد چرا كه درست مانند تن كردن لباس پوشيده در گرما براي جلوگيري از تعرق بدن، با پوشيدن جوراب هم پاها كمتر دچار تعرق مي‌شوند و سلامت پاها بيشتر حفظ مي‌شود فقط به خاطر داشته باشيد كه شستشوي مرتب پاها را در تابستان فراموش نكنيد. البته اين مساله مرد و زن نمي‌شناسد و همه را در بر مي‌گيرد اما شايد در مورد آقايان كه ساعات بيشتري از روز را بيرون از منزل مي‌گذرانند و احتمال تعريق در آنها بالاتر است، بيشتر اهميت دارد. اگر هم اهل پوشيدن صندل نيستيد، كفش‌هاي پارچه‌اي بهترين گزينه‌اند.

آقايان و پوشاك تابستاني

خيلي از توصيه‌هايي كه براي خانم‌ها كرديم در مورد آقايان هم صدق مي‌كند. به خاطر حضور بيشتر مردان در خارج از منزل و فضاهاي باز و قرار گرفتن دائم در معرض نور آفتاب، بهترين گزينه براي پوشش در طول اين فصل پوشيدن پيراهن‌هاي نخي نازك با رنگ‌هاي روشن است و ترجيحا بهتر است آقايان نيز براي جلوگيري از تماس پوست با اشعه خورشيد از لباس‌هاي آستين بلند استفاده كنند. قرار گرفتن طولاني مدت در معرض آفتاب باعث ايجاد خال، تيرگي پوست و لك‌هاي پوستي شده و نيز خطر بروز سرطان پوست را افزايش مي‌دهد همچنين لباس‌هاي نخي از عرق‌سوز شدن پوست نيز جلوگيري مي‌كند. به علاوه همين تيره شدن پوست در اثر تماس با آفتاب به مرور شانس سرطاني شدن سلول‌هاي پوستي را بالا مي‌برد.

كلاهي كه حتما بايد سرتان برود!

از ديگر وسايلي كه در تابستان مي‌تواند كمك زيادي به شما بكند تا كمي از شدت نور آفتاب در امان بمانيد، استفاده از كلاه است. انواع كلاه‌ها مي‌تواند صورت و چشم‌هايتان را در برابر آفتاب تند تابستان مصون دارد. در اين ميان كلاه‌هاي لبه‌داري كه پوششي هم روي سر دارند، در مقابل كلاه‌هاي بدون پوشش اولويت دارند.

ولي بهتر از همه استفاده از كلاه‌هاي حصيري است كه هم عمل محافظت از نور خورشيد را انجام مي‌دهد و هم اين كه به خاطر حصيري بودن، باعث گردش جريان هوا بين بافت‌هاي حصيري و خنك شدن سر و صورت شما مي‌شود. شايد استفاده از اين نوع كلاه‌ها براي خانم‌هاي ايراني خيلي مرسوم نباشد، ولي در چند سال اخير كلاه‌هايي به شكل نقاب توليد شده كه فقط چشم‌ها و صورت را از نور محافظت مي‌كند و همين كلاه‌ها مي‌تواند كمك زيادي باشد براي رهايي از حرارت و تابش نور آفتاب.

در نهايت اگر مايل به استفاده از كلاه نيستيد، عينك‌هاي آفتابي را فراموش نكنيد اما مراقب باشيد كه حتما استانداردهاي لازم را داشته باشند تا چشم‌هايتان مشكلي پيدا نكنند.

منبع


تفرجگاه بازدید : 193 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

کاربردهای اسم اعظم وشرف الشمس

بنابر آنچه از روایات به دست می آید، اگر کسی از اسم اعظم خداوند باخبر باشد، ویژگی‌های منحصری به‌فردی در او پدید خواهد آمد از جمله هر دعایی بکند مستجاب می‌شود. حتی با اسم اعظم می‌تواند در قوانین جهان طبیعت دست ببرد. بر خلاف آنچه بسیاری از مردم گمان می کنند، اسم اعظم کلمه خاصی نیست که اگر بر زبان جاری شود، چنین خاصیتی داشته باشد یا حتی این گونه نیست که با حروفی غیر از حروف شناخته شده ما ساخته شده باشد؛ چرا که لفظ یک اسم به تنهایی چیزی جز حرف و صدایی نیست و معنای آن هم تنها یک تصور ذهنی است؛ و روشن است که نه صدای برخاسته از حنجره آدمی و نه تصور ذهنی گوینده، هیچ یک نمی‌تواند چنین تأثیراتی داشته باشند اینکه شرف الشمس همان اسم اعظم است طرفداران زیادی دارد وحتی عقایدی آمده است که انگشتر معروف حضرت سلیمان شرف الشمس بوده که بواسطه آن بر دنیا سلطنت داشته است.یکی از عطایا و کراماتی که خداوند به حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم و ائمّه اطهار علیهم السلام ارزانی فرموده، اسم اعظم است. در این زمینه به چند روایت اشاره می‌شود:

امام صادق علیه السلام فرموند:«به حضرت عیسی علیه السلام دو حرف از حروف اسم اعظم داده شد که به وسیله آن معجزات خود را ظاهر می‌کرد، به حضرت موسی علیه السلام چهار حرف، به حضرت ابراهیم علیه السلام هشت حرف، به حضرت نوح علیه السلام پانزده حرف و به حضرت آدم علیه السلام بیست و پنج حرف داده شد؛ اما خداوند تمام حرف‌ها را به حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم و اهل بیت عطا فرموده است. اسم اعظم هفتاد و سه حرف است که به رسول الله هفتاد و دو حرف آن داده شده و یک حرف از آن بر همگان پوشیده است.»

امام صادق علیه السلام فرموند:« چگونه مردم فرمایش امیرالمومنین علی علیه السلام را انکار می‌کنند که فرمود: "من اگر بخواهم با همین پایم به سینه معاویه که در شام است می‌کوبم و او را از تختش سرنگون می‌کنم اما کار آصف بن برخیا را که تخت بلقیس را برای حضرت سلیمان علیه السلام آورد، انکار نمی‌کنند آیا پیامبر ما برتر از تمام پیامبران نیست؟ آیا وصی او برترین اوصیاء نیست؟ پس چرا امیرالمؤمنین را به قدر آصف نیز باور ندارند؟ خداوند بین ما و بین آنان که حق ما را انکار می‌کنند و برتری ما را قبول ندارند، قضاوت فرماید.

امام باقر علیه السلام فرموند: اسم اعظم خداوند، هفتاد و سه حرف است. آصف بن برخیا فقط یکی از آن حروف را می‌دانست که توانست زمین را درهم نوردد و قبل از یک چشم بر هم زدن، تخت بلیقس را از سرزمین سبا نزد سلیمان حاضر سازد؛ و ما ائمّه معصومین هفتاد و دو حرف از آن را میدانیم. یک حرف را هم خداوند به خودش اختصاص داده و تنها نزد خداوند است وبس .

نسبت شرف الشمس با اسم اعظم چیست ؟

مرحوم كفعمي در كتاب مصباح كفعمي مي گويد: اين حروف (دعاي شرف الشمس) شكل اسم اعظم است، سپس در حاشيه كتاب ياد شده مي گويد: در بعضي از كتاب هاي شيعه ديدم كه از امير المؤمنين ـ عليه السّلام ـ نقل شده است. مرحوم شيخ بهايي نيز در كتاب «سر المستتر» با اندكي تغيير آن را آورده است.روز شرف شمس ـ كه نوزدهم فروردين ماه است ـ نوشته می شود كه ساعت خاصی است و باعث تأثير اين اسم وشکل مي شود. برای ماندگاری مادام العمر آنرا بر روی عقیق اصل ومجلل زرد رنگ با آداب مخصوصه حک میکنند تا دارنده آنرا تا پایان عمر با خود داشته واز برکات مادی ومعنوی وخاصیت حفاظت کننده بسیار مجرب آن بهره ببرد .کاربردهای فراوانی هم برای آن وجود دارد مانند حفاظت از درندگان توسط شکارچیان وچوپانان وجنگجویان وتیربند ورزه نیز میخوانند وبرای کسب رزق وروزی فراوان وثروت بسیار و امورات کلی وسرنوشت ساز .

معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:

1ـ سيد مصطفي خميني، تفسير القرآن الكريم، قم، مؤسسه العروج، الطبعه الثانيه، 1418 ق، ج 1، ص 152.

2ـ مرحوم مجلسي، بحار الانوار، بيروت، مؤسسه الوفاء، الطبعه الثانيه، 1403 ق، ج 59، ص 355.

[1] . مجلسي، محمد باقر، بحارالانوار، مؤسسه الوفاء، الطبعه الثانيه، 1403 ق، ج 54، ص 22.

[2] . ر.ك: ابراهيم بن علي عاملي كفعمي، قم، انتشارات رضي، 1405 ق.

زناشوئی

مهره مار اصل به شرط آزمایش وعودت

دانستنیها و عجایب وزیبایی های جهان در ...

باطل کننده جادو وطلسم ودعای سو 

عقیق یمن واصل با نقش طلسم شرف الشمس

بزرگ کردن طبیعی آ ل ت مردان


تفرجگاه بازدید : 17 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

انتظارات مردان از زنان در رابطه جنسي

غريزه جنسي در مردان :

يکي از زيبا ترين و مقدس ترين اميال در انسان  ميل جنسي يا غريزه جنسي ميباشد که خداوند به انسان و ساير موجودات زنده بخشيده اما تفاوت موجود بين انسان و ساير موجودات زنده همانند حيوانات  در زمينه گرايش به جنس مخالف و اين غريزه در آن است که حيوانات به منظور توليد مثل غريزه جنسي خود را بکار ميگيرند و اين در حاليست که انسانها در طول حيات خود شايد فقط معدود دفعاتي ( امروزه بين 1 تا 3 مرتبه ) به منظور توليد مثل ، غريزه جنسي خود را بکار ميگيرند .

غريزه و ميل جنسي در هر شخصي وجود دارد و اگر کسي  ادعايي جز اين امر داشته باشد حتما بيمار است آنچه که مسلم است اين غريزه در هر دو جنس زن و مرد از غرايز قوي ميباشد چرا که انسان موجوديست لذت جو و پاسخ به نياز جنسي نيز از لذتي زياد برخوردار است پس ناخودآگاه همه انسانها به دنبال پاسخ دادن به اين نياز خود هستند اما هر نيازي ميبايد در مسير صحيح خود پاسخ داده شود به عنوان مثال همه ماها از پول خوشمان مي آيد اما ميدانيم براي رسيدن به آن بايد تلاش کنيم کار کنيم  کار کردن براي کسب درامد بيشتر عمل صحيحي در جهت رفع نياز اقتصادي ماست اما دزدي ، کلاه برداري ، قتل و ... نيز هم روشي نا صحيح پاسخ به نياز اقتصاديست شما کدام را انتخاب ميکنيد ؟ اگر مورد دوم انخاب شماست پس در جامعه اي که مد نظر شماست امنيت جايي ندارد .

غرايز آشکار و نهان زنان و مردان :

تا حالا خيلي شنديده ايم که زنان وقتي در مورد مردان صحبت ميکنند ميگويند مردان همه ي فکرو ذهنشون در رابطه جنسي خلاصه ميشه و فقط به دنبال غريزه جنسي خود هستند و همينطور شنيده ايم که مردان نيز در مورد زنان مي گويند زنان هميشه به دنبال قرو فر خودشون هستند و خلاصه اينگونه حرفها آنچه مسلم است هم زنان و هم مردان هم داراي ميل جنسي هستند و هم مايلند به سر و وضع خود برسند اما تفاوت در اينست که  نيازهاي انسانها به دو نوع تقسيم مي شود نيازهاي آشکار و نيازهاي نهان يا پنهان ، غريزه جنسي در مردان از نيازهاي بارز يا آشکار انها ميباشد و در عوض حس خودنمايي و ظاهر آرايي از نيازهاي نهان آنها اين در حاليست که ميل جنسي در زنان از نيازهاي نهان و ميل به خودنمائي از نيازهاي آشکار آنها به شمار ميرود اما وجه مشترک اين دو گروه اينست که هر دوي انها چه زن و چه مرد هر دو نياز را دارا ميباشند .

پس تا اينجاي مطلب به اين نتيجه رسيديم که نياز جنسي در هر دو جنس زن و مرد قرار داده شده و هيچکس نميتواند ادعا کند ميل جنسي  در او وجود ندارد چرا که خداوند غريزه جنسي را در وجود همه ماها قرار داده است.

تفکرات جنسي مردان و شخصيتي که از آنها ميبينيم

مردان داراي تفکرات جنسي مختلفي هستند که از آنها به عنوان فانتيزيهاي جنسي در ادامه مطلب ياد خواهيم کرد  اما اين تفکرات جنسي برگرفته از نيازهاي روحي و رواني آنهاست اکثر افراد تصور مي کنند مردان فقط با انجام يکسري اعمال پيش پا افتاده به ارگاسم خواهند رسيد اما رابطه جنسي بين زن و شوهر از چه جهت مقدس است ؟ آيا فقط به خاطر اينکه با انجام يکسري اعمال فيزيکي به ارضاي جنسي برسيم ؟ مسلما اگر اينگونه بود پس از لحظاتي يا ساعاتي مجددا نياز جنسي  به حد اول خود برميگشت و انگار نه انگار پس هدف از رابطه جنسي بين زن و شوهر ارضاي جنسي و ارضاي روحي رواني ميباشد ارضاي روحي و رواني تاثيرات دراز مدتي برروي رفتارهاي زن و شوهر در زندگي زناشويي دارد و اين همان مقدس بودن رابطه جنس ببن زن و شوهر ميباشد حال آنکه اکثر افراد متاسفانه فقط بخش اول که همان ارضاي جنسيست را دنبال مي کنند و اگر به دنبال ارضاي جنسي و روحي هر دو باشند لذتي چندين برابر و البته ماندگار در آنها شکل ميگيرد . پس با ارضاي روحي و رواني آشنا شديم حالا هر انساني براي رسيدن به ارضاي روحي و رواني تفکراتي در سر دارد که همان تفکرات جنسي ميباشد اين تفکرات جنسي يا همان فانتيزي هاي جنسي کاملا متفاوت از شخصيت بروني افراد است  که در زير به آنها اشاره ميکنيم :

تعريف فانتيزهاي جنسي : به اعمال و رفتاري که  در مورد رابطه جنسي در ذهن افراد دشکل ميگيرد که بيشتر جنبه رواني دارد فانتيزهاي جنسي يا در اصطلاح علم سکسولوژي فتيش گفته مي شود  که در افراد مختلف متفاوت ميباشد به عبارتي  تفکراتي  که مردان و زنان  را تحريک ميکند و در رابطه جنسي به دنبال رفع نياز آن ميباشند. که البته همانطور که گفته شد در افراد مختلف متفاوت است.

مثال :برخي مردان از موي بلند همسر خود لذت ميبرند و تحريک مي شوند  اين در حاليست که شايد موي بلند اصلا براي مردي ديگر جلب توجه نکند چه برسه به اينکه تحريک بشود .

برخي مردان از حرف زدن با زنان لذت برده و تحريک مي شوند ، برخي با ديدن رژ لب ، لاک ناخن و ... تحريک مي شوند ، برخي با ديدن پاهاي زنان جورابهاي زنان و يا لباسهاي زير آنها تحريک مي شوند و ...  که شايد مردي ديگر در مورد اين موارد بي تفاوت باشد .

شايد پوشيدن شلوار کوتاه ( برمودائي ) براي زنان طبيعي باشد شايد پوشيدن سندل طبيعي باشد اما براي چه با اينگونه پوششها مقابله مي شود ؟ براي اينکه شايد برخي مردان نسبت به آن قسمتي از پاي شما يا بدن شما که پيداست بي تفاوت باشند و با اين مسئله عادي برخورد کنند اما در خيلي افراد ديگر باعث تحريک شدن و ايجاد تفکرات جنسي گردد که البته متاسفانه زمينه اکثر تجاوزات همين مسئله ميباشد . خيلي زنان از تفکرات جنسي مردان آنچه که باعث تحريک شدن آنها مي شود بي اطلاعند يعني فکر ميکنند فقط بدن برهنه آنها باعث تحريک مردان مي شود که اين نا صحيح است چرا که همانطور که در بالا به آن اشاره کرديم شايد کوچکترين چيزي از زنان باعث تحريک مردي شود البته در تمامي مردان صادق نميباشد.

به نظر شخص بنده فتيش در رابطه جنسي در مورد همه افراد وجود دارد اما متفاوت است و ربطي به شخصيت طرف ندارد به عنوان مثال شايد مردي از ديدن پاهاي زن خود تحريک شود و اينقدر که از ديدن پاهاي وي تحريک مي شود از ديدن جهاز جنسي وي تحريک نشود و با انجام اعمالي مثل بوسيدن و يا ليسيدن  پاي همسر خود ارضا شود ( ارضاي رواني ) اين در حاليست که اگر شما اين شخص را بيرون ببينيد فکر ميکنيد از نظر غريزه جنسي مرديست سرد  . فتيش انواع گوناگون دارد شايد انجام عملي براي شما چندش آور باشد اما از نظر زوج شما يک نياز باشد .

فتيش بيمار گونه چيست ؟

زماني که رابطه جنسي منحصرا به يک عمل در يک زمان و در يک مکان معطوف مي شود فتيش بيمار گونه گويند . حدودا 6 ماه پيش از دوست قاضي خود شنيدم که زوجي 25  و 27 ساله پس از 6 ماه زندگي براي طلاق اقدام کرده بودند که اين زوج از هر نظر به هم مي خوردند و ادعا ميکردند يکديگر را دوست دارند وقتي جوياي مشکل شدم متوجه شدم اين اقا فقط در حمام مي توانسته از رابطه جنسي لذت ببرد يعني هر موقع که نياز داشتند بايد به حمام ميرفتند شب بود روز بود هر زمان و در بستر هرگز ارضاء نمي شدند و ...

کلا رفتارهاي مشترکي که باعث لذت بيشتر جنسي مردان مي شود را به طور اختصار در زير اشاره مي کنم : به کاربردن حرفهاي تحريک آميز به تنهايي پاسخگو نميباشد شيوه بيان آنها نيز بايد با لحن آرام و شکيل باشد ، نوع پوشش  برخي زنان بر اين باورند که اگر تما م پوششهاي خو را از تن در بياورند مردان زود تر تحريک ميشوند اما معمولا اگر بخشهاي از بدن نمايان باشد عطش جنسي مردان بيشتر مي شود ، آرايش و زيبايي برخي زنان وقتي قرار است بريا خريد ، کلاس ، مهماني و ... به بيرون بروند شايد دو ساعت اقدام به آرايش کردن و انتخاب لباس و عطر مناسب مي کنند اين در حاليست که وقتي نوبت به همسر خود ميرسه به زور در خانه آرايش مي کنند اين رفتار به علت عادي شدن ( عادت کردن ) افراد ميباشد و نا صحيح است . انجام حرکات تحريک آميز و ... تمامي اينها صرفا به منظور تحريک شوهر خود بود اما در رابطه جنسي آنچه که بايد در نظر داشته باشيم ايست که طرف مقابل ما يک ماشين براي ارضا کردن نياز جنسي ما نميباشد رابطه جنسي يک رابطه دو طرفه ميباشد  از خودگذشتگي در ساير روابط زناشوئي و رابطه جنسي فراموش نشود در اين رابطه مردان از يکرسي اعمال فيزيکي به ارضاي جنسي خواهند رسيد اما اراضاي روحي و رواني را فراموش نکنيم اکثر مردان از رابطه جنسي به سبک اورال لذت ميبرند اين در حاليست که انجام اين رابطه براي برخي زنان چندش آور است مسلما برخي رفتارها به علت عدم تجربه جنسي در حين رابطه جنسي شکل ميگيرد يعني شايد شما از انجام برخي اعمال اجتناب ورزيد اما در حين رابطه جنسي زماني که حالت و رفتارهاي همسر خودرا ببنينيد راضي به انجام آن کار بشويد کلا مردان نيازدارند که همسر خود کاملا در اختياز آنها باشد البته نا گفته نماند در فتيش برخي مردان مايلند که خود کاملا در اختيار همسر خود باشند  . در دوران نامزدي و پيش از ازدواج راجع به نيازهاي جنسي خود صحبت کنيد ، صحبت کردن در زمينه مسائل جنسي به منظور ازدواج فاکتوري ضروري ميباشد و هميشه در ذهن خودتان بپروراندي که تنها کسي که در زندگي مي تواند به نياز جنسي شما پاسخ دهد کسي نيست جز همسر شما پس ذهن وي را آماده سازيد فراموش نکنيد رفتارهاي شما بايد متقابل باشد پس همانگونه که از همسر خود انتظار داريد عمل خاصي را در جهت ارضا کردن شما که برگرفته از تفکرات جنسي شماست را انجام دهد خود نيز در جهت ارضاي جنسي و روحي همسر خود تلاش کنيد تا شيفته يکديگر شويد .


تفرجگاه بازدید : 17 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

چه افرادي براي عمل ليفتينگ مناسب هستند؟

به‌طور كلي، كانديداهاي مناسب براي انجام اين عمل كساني هستند كه چين و چروك زياد و پوست شل و افتاده‌اي دارند. براي ارزيابي فرد مي‌توان به نكات زير توجه كرد:

1 – وجود يك چين عميق از كناره بيني تا كناره دهان
2 – چين‌هاي عميق در گونه‌ها و شلي پوست روي برجستگي‌هاي گونه
3 – شلي پوست، چين‌ها و ستون‌هاي عمودي يا چربي اضافي در گردن.
با عمل ليفتينگ صورت تمام مشكلات ذكر شده مرتفع مي‌گردد، اما افتادگي ابروها، پوست و چربي اضافي در پلك بالا يا پايين، يا چين‌هاي دور دهان را نمي‌تواند رفع كند.


تفرجگاه بازدید : 35 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

شربت جلاب از دیدگاه ابوعلی سینا

جلاب با گلاب(جلاب بماءالورد)

شكرتَبرزد ساييده را بياور و پيمانه كن و در مقابل هرپيمانه ازشكرسه پيمانه گلاب خوب و صاف به آن افزوده و با هم بر آتش بگذار كه مخلوط به آرامي بپزد تا يك سوم مي ماند وكف اگرداشت آن را بگير، اگر خواستي كه زعفَران هم در آن وارد باشد، در اثناي پختن بر آتش زعفَران ناكوبيده را دركيسه اي پارچه اي بر يز و چنان كه گفتيم در ديگ بياويزكه زعفَران به مواد در حال جوشيدن برسد و هرساعت آن رابفشرتا مدت پختن خاتمه يابد . اگر خواستي كه بعداً زعفَران در آن وارد كني، بعد از آنكه ديگ را از آتش بر گرفتي، زعفَران ساييده را قبل از آنكه گلاب سرد شود در آن ريز و به هم زن. گلاب قندرا در ظرفي شيشه اي نگهدار و از آن استفاده كن.

منبع:قانون،کتاب پنجم


تفرجگاه بازدید : 23 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

نسخه های طلایی تغذیه

مصرف دست‌کم ۵نوع میوه و سبزی در طول روز می‌تواند تاثیر ماندگاری بر حفظ سلامت و تندرستی افراد داشته باشد و احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمنی همچون سکته مغزی، بیماری‌های قلبی-عروقی و سرطان را تا ۳۰درصد کاهش دهد.

افزایش توان سیستم ایمنی بدن

کلم‌پیچ را به سبد غذایی کودکتان اضافه کنید

افرادی که از دوران کودکی و نوجوانی ۴ تا ۵ وعده در هفته سبزیجات و میوه‌های سبز رنگ مصرف می‌کنند در مقایسه با دیگران سیستم ایمنی قوی‌تری دارند و بدن آنها آمادگی بیشتری برای مقابله با انواع بیماری‌ها به ویژه در فصل‌های سرد سال دارد. مصرف سبزیجات و میوه‌های سبز رنگ مانند اسفناج، کلم‌پیچ، شاهی، مارچوبه، کلم، فلفل سبز، کیوی، گل‌کلم و نخودفرنگی علاوه بر تقویت سیستم ایمنی موجب افزایش قابل ملاحظه عملکرد چشم می‌شود. به این ترتیب افرادی که از دوران کودکی همراه وعده‌های غذایی خود از این سبزیجات و میوه‌های سبز رنگ استفاده کنند در دوران میانسالی به اختلال پیرچشمی که بسیاری از مردان و زنان میانسال را به خود درگیر می‌کند، مبتلا نمی‌شوند. سبزیجات سبز رنگ به این دلیل که منبعی غنی از لوتئین هستند می‌توانند تاثیر زیادی در افزایش مقاومت چشم در برابر آسیب‌های نور خورشید داشته باشد.

نسخه طلایی:

بهترین روش برای علاقه‌مند کردن بچه‌ها به سبزیجات، تهیه انواع و اقسام پیتزای سبزیجات یا به اصطلاح درمانگران شیوه‌های طبیعی پیتزاهای سبز است. برای تهیه این پیتزاها می‌توانید از انواع و اقسام گیاهان سبز، ذرت و مقداری گوشت مرغ استفاده كرده و کودکتان را به خوردن آن تشویق کنید. در عین حال تهیه سوپی که در آن کلم ساطوری شده یا مارچوبه رنده شده وجود دارد نیز بهترین شیوه برای علاقه‌مند کردن اعضای خانواده به این سبزیجات مغذی است.

پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات

مردها هر روز پیاز قرمز بخورند

مردانی که در طول هفته دست‌کم ۵ روز از میوه‌ها و سبزیجات قرمز تازه مصرف می‌کنند می‌توانند احتمال ابتلا به سرطان پروستات را به صفر برسانند. پزشکان مرکز تحقیقاتی سرطان به این نتیجه رسیدند که مصرف میوه‌ها و سبزیجات قرمز مانند زغال اخته، سیب قرمز، پیاز قرمز، گوجه فرنگی، گریپ‌فروت قرمز، انار، هندوانه، گیاه قره‌قاط و انگور قرمز می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان پروستات را برای همیشه در مردان خنثی کند. از طرفی مصرف میوه‌ها و سبزیجات قرمز رنگ به دلیل داشتن منابع غنی آنتی‌اکسیدان مانند فلاونول‌ می‌تواند بهترین داروی طبیعی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و حتی عفونت‌های ادراری در انسان باشد و مانع از تجمع و توقف باکتری‌های مضر در دیواره مثانه و دستگاه ادراری باشد.

نسخه طلایی:

برای آنکه بیشتر از فواید درمانی میوه‌ها و سبزیجات قرمز بهره‌ ببرید می‌توانید از پوره گوجه‌فرنگی برای تهیه سس غذا استفاده کنید یا حبه‌های انگور قرمز را در سالاد بریزید یا در هفته دو تا سه بار چای گیاهی قره‌قاط بنوشید.

چگونه پوستی سالم و زیبا داشته باشیم

خانم‌ها مصرف سبزیجات نارنجی را فراموش نکنند

اگر زیبایی، سلامت و شادابی پوست‌تان برایتان مهم است و دوست دارید با ورود به دهه چهارم و پنجم زندگی همچنان پوستی زیبا و باطراوت داشته باشید، باید مصرف میوه‌ها و سبزیجات نارنجی و زردرنگ را در برنامه غذایی روزانه‌تان قرار دهید. گنجاندن موادغذایی همچون هویج، انبه، سیب‌زمینی شیرین، پاپایا، گردوی سفید، پرتقال، نارنگی، لیمو، زردآلو و فلفل دلمه‌ای زرد یا نارنجی در برنامه و رژیم غذایی خانم‌ها و دختران جوان، موجب می‌شود تا آنها پوستی سالم و زیبا داشته باشند و در عین حال از ابتلا به بیماری‌های رایج پوستی نیز مصون بمانند. در حقیقت وجود مقادیر قابل ملاحظه‌ای از آلفا و بتاکاروتن در سبزیجات و میوه‌های نارنجی رنگ موجب می‌شود تا علاوه بر این فواید، سیستم ایمنی بدن زن‌ها تقویت شود و بیماری‌ها و اختلال‌های شایع دستگاه گوارش به ویژه روده‌ها در آنها به حداقل برسد.

نسخه طلایی:

برای بهره‌مندی بیشتر از فواید میوه‌ها و سبزیجات نارنجی و زردرنگ توصیه می‌کنیم هر روز صبح روی میز صبحانه یک هویج حلقه شده، ۲ تا ۳ زردآلودی تازه قرار دهید. هر شب سالاد سبزیجات بخورید و به جای نوشیدن نوشابه‌های مختلف در میان‌ وعده‌های غذایی آب پرتقال بنوشید.

فشارخون سالمندان را کنترل کنید

برای مادربزرگ‌تان تره‌فرنگی بخرید

یکی از راه‌های حفظ سلامت و شادابی سالمندان در خانواده، تغذیه مناسب است. اگر با پدربزرگ یا مادربزرگ خود زندگی می‌کنید، می‌توانید با استفاده از سبزیجات و میوه‌های سفید‌رنگ احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مانند فشار خون، کلسترول بد و برخی از بیماری‌های قلبی را در آنها کنترل کنید، حتی می‌توانید با گنجاندن این خوراکی‌های طبیعی از بروز این بیماری‌ها در آینده برای خود و همسرتان نیز پیشگیری کنید. از این روست که درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان مصرف سبزیجاتی مانند پیاز سفید، موسیر، سیر، تره‌فرنگی، کرفس، رازیانه و قارچ را برای کاهش کلسترول بد و فشار خون بسیار موثر می‌دانند و بر این باورند که مصرف این سبزیجات دست‌کم پنج بار در هفته می‌تواند به پاکسازی بدن از مواد آنزیم‌ها و اخلاط نامناسب کمک کند و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را به صفر برساند.

نسخه طلایی:

برای گنجاندن این سبزیجات به برنامه غذایی هفتگی خود می‌توانید از سوپ پیاز و قارچ شروع کنید. این سوپ طعم و عطر خوشایندی دارد و مفیدترین پیش‌غذا و میان وعده برای روزهای سرد پاییز است. علاوه بر این می‌توانید با استفاده از کرفس، تره‌فرنگی و قارچ، سالادی گیاهی برای میان‌وعده عصرگاهی تهیه کرده و آن را برای پدربزرگ یا مادربزرگ‌تان سرو کنید.

طول عمر اعضای خانواده را افزایش دهید

کشمش و بادمجان را فراموش نکنید

اگر به سلامت اعضای خانواده‌ خود اهمیت می‌دهید و دوست دارید سال‌های دور و درازی را در کنار آنها با آرامش و سلامت زندگی کنید، میوه‌ها و سبزیجات ارغوانی و سیاه را در برنامه غذایی خود در طول هفته بگنجانید. به گفته محققان خوراکی‌های ارغوانی و مشکی رنگ منبعی غنی از آنتوسیانین‌ها هستند که قابلیت بدن را برای مبارزه با بیماری‌ها و پیر شدن سلول‌ها افزایش می‌دهند. به این ترتیب افرادی که مصرف سبزیجات و میوه‌هایی مانند انگور سیاه، بادمجان، گیلاس، تمشک، آلوی سیاه و زغال اخته را در برنامه غذایی هفتگی‌ خود می‌گنجانند و دست‌کم ۵ روز در هفته از این مواد طبیعی و تازه مصرف می‌کنند، می‌توانند امیدوار باشند که در مقایسه با دیگران مغزی سالم‌تر دارند و احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان و ناراحتی‌های قلبی در آنها بسیار اندک است. از طرفی خانواده‌هایی که از دوران کودکی فرزندانشان را به مصرف این مواد عادت می‌دهند، حافظه کوتاه‌مدت آنها را تقویت کرده و میزان یادگیری‌شان را بهبود می‌بخشند.

نسخه طلایی:

برای اعضای خانواده‌تان کیک بپزید و به جای پوشاندن آن با شکلات و خامه از کشمش‌های سیاه رنگ استفاده کنید. برای دسر از بستنی و میوه‌های ارغوانی مثل گیلاس، زغال‌اخته و تمشک استفاده كرده و سعی کنید در طول هفته دست‌کم دو بار کباب بادمجان با پوره گوجه‌فرنگی تهیه کنید.


تفرجگاه بازدید : 30 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

انسان وعقرب

هندویی عقربی را دید که در آب برای نجات خویش دست و پا میزند …
هندو به قصد کمک دستش را به طرف عقرب دراز کرد اما عقرب تلاش کرد تا نیشش بزند !

با این وجود مرد هنوز تلاش میکرد تا عقرب را از آب بیرون بیاورد اما
عقرب دوباره سعی کرد او را نیش بزند !!!

مردی در آن نزدیکی به او گفت : چرا از نجات عقربی که مدام نیش میزند دست نمیکشی ؟!
هندو گفت : عقرب به اقتضای طبیعتش نیش میزند طبیعت عقرب نیش زدن است و طبیعت من عشق ورزیدن …

چرا باید از طبیعت خود که عشق ورزیدن است فقط به علت این که طبیعت عقرب نیش زدن است دست بکشم ؟!

هیچگاه از عشق ورزیدن دست نکش همیشه خوب باش حتی اگر اطرافیانت نیش بزنند 

منبع :سایت میر مرشدی    www.mirmorshedi.com

 

 

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 75
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 35
  • بازدید سال : 390
  • بازدید کلی : 13,420