loading...
مشممد
تفرجگاه بازدید : 29 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

5 اشتباه رایج جنسی در مردان

مردها معمولا فکر می‌کنند همه‌چیز را درباره رابطه جنسی با زنان می‌دانند اما دایره‌المعارف جنسی که شما در مغزتان دارید، ممکن است حاوی خطاها و نقص‌های اساسی درباره امور جنسی زنان باشد، خطاهایی که ممکن است به اشتباهات جنسی بینجامد... .
5 نکته‌ای که در زیر می‌آوریم از مشکلات شایع مردان در روابط جنسی است:

1.چیزهایی که همسرتان می‌خواهد می‌دانید
مردان اغلب فکر می‌کنند که می‌دانند همسرشان چه می‌خواهد. اما همه زنان مشابه هم نیستند. به گفته کارشناسان آموخته‌های مردان حتی از تجربیات همسر قبلی‌شان ممکن است در مورد همسر فعلی‌شان صدق نکند. این موضوع نه تنها در مورد ترجیحات جنسی بلکه در مورد روابط عاطفی هم صدق می‌کنند. زنانی هستند که نمی‌توانند با فعالیت جنسی رابطه عاطفی با همسرشان برقرار کنند و زنانی هستند که به سادگی با همسران‌شان رابطه عاطفی برقرار می‌کنند و بقیه زنان در میانه این طیف قرار می‌گیرند.

2. احساس جنسی مردان و زنان مشابه هم است
هنگامی كه مردی با زنی مقاربت می‌کند، دخول آلت مردانه به قدری حس قوی‌ای در مرد ایجاد می‌کند که نمی‌تواند تصور کند که ممکن است زن احساس مشابهی نداشته باشد. ممکن است او احساسی مانند احساس شما هنگام مشت‌خوردن به شکم پیدا کند که باعث تهوع شما می‌شود.

3. از ساختمان بدن زن اطلاعات کاملی داریداغلب مردان به طور کلی می‌دانند که کلیتوریس کجاست و کجا می‌توانند آن را پیدا کنند. اما نمی‌شود گفت آنها واقعا عمل آن را درک می‌کنند. 30 سال پیش در شروع به اصطلاح «انقلاب جنسی» یک کتاب پرفروش به نام «لذت امور جنسی» توجه مردم را به اهمیت کلیتوریس در ایجاد ارگاسم جلب کرد. اما این عقیده که زنان باید بتوانند از طریق دخول آلت مردانه در واژن به ارگاسم برسند، هنوز میان بسیاری از مردان باقیمانده است.

بسیاری از درمانگران در این حوزه با مردانی برخورد می‌کنند که می‌گویند: «زنم بدون تحریک کلیتوریس به ارگاسم نمی‌رسد» و تقاضای کمک می‌کنند و پاسخ این است بسیاری از زنان اصولا با تحریک کلیتوریس است که به ارگاسم می‌رسند. مردان همچنین در مورد نحوه لمس کلیتوریس و حساس‌بودن آن ناآگاه هستند. از طرف دیگر در برخی از زنان لمس کلیتوریس احساس خاصی ایجاد نمی‌کند یا حتی ممکن است دردناک باشد. برخی از آنها هم لمس غیرمستقیم کلیتوریس را ترجیح می‌دهند.
چگونه می‌توانید بفهمید که همسرتان چه نوع لمسی را دوست دارد؟‌ سعی کنید از او بپرسید.

4. مرطوب شدن دستگاه تناسلی زن به معنای تحریک‌شدن او است
گاهی مردان پیش از انجام مقاربت منتظر می‌مانند تا دستگاه تناسلی خارجی زنان برای دخول به قدر کافی مرطوب و لغزنده شود. لازم نیست در این مورد نگران باشید.
کارشناسان می‌گویند اینکه مرطوب‌شدن دستگاه تناسلی خارجی زن به معنای تحریک‌شدن کامل اوست، باوری نادرست است.

برخی از زنان نسبت به زنان دیگر مرطوب‌تر می‌شوند و اینکه میزان نرم‌شدگی طبیعی این منطقه در یک زن از روزی به روز دیگر متفاوت است. این میزان رطوبت با مرحله‌ چرخه ماهیانه که زن در آن قرار دارد نیز تغییر می‌کند و ممکن است تحت تاثیر استرس و داروها هم باشد.

5. سکوت طلایی است
خیلی از مردان فکر می‌کنند که هنگام آمیزش جنسی باید ساکت باشند اما تا شما حرف نزنید همسرتان نمی‌فهمد از چه چیزهایی راضی هستید و از چه چیزهایی ناراضی. اگر می‌خواهید احترام‌تان را به همسرتان حفظ کنید،‌ باید بدانید که زنی که می‌خواهد شما را ارضا کند، از اینکه او را هدایت کنید‌ احتمالا بیشتر ممنون خواهد شد. به گفته کارشناسان به کار بردن جملات ساده‌ای مانند «این جوری دوست دارم» می‌تواند به ارتباط جنسی شما کمک کند.


تفرجگاه بازدید : 20 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

شرح حال و آثار مشاهیر طی سنتی

 شرح حال و آثار مشاهیر طی سنتی

حكیم محمد اعظم خان، 

در این باب، در مقدمه کتاب اکسیر اعظم (به زبان اردو) آمده است:

وطن اصلی فاضلْ ‌مؤلف نیر اعظم، حكیم محمد اعظم خان، سیستان خراسان بود. جد اعلای وی حكیم محمد كاظم خان از خراسان به كابلِ افغانستان هجرت كرده بود. [وی دو فرزند به نامهای حكیم محمد اسماعیل خان و رضی خان داشت.

فرزند وی، حكیم محمد اسماعیل خان، به سبب شهرتش طبیب خاص احمد شاه ابدالی شد و تا آخر عمر همانجا بود و در كابل درگذشت. فرزند دیگر وی، رضی خان، خیلی شجاع بود و به همین خاطر در ارتش ابدالی مقام ویژهای داشت. رضی خان همیشه در جنگهای افغانستان با هندوستان با احمدشاه ابدال همراه بود. وی در مقابل قوم «مرهت» در جنگهای «سرهند» و «پان بت» شجاعت بسیاری از خود نشان داد. به همین سبب، نواب فیض الله خان، والی راهپور، با اجازه احمد شاه ابدالی، رضی خان را نزد خود در رامپور نگاه داشت تا برای همیشه از حملات «مرهتوها» در امان باشد. وی همچنان در رامپور ماند تا اینكه در جنگ منطقه «دوجوركی» شهید شد.

فرزند رضی خان، حكیم شاه‌اعظم خان، در رامپور حكیمی معروف بود و وی را «هزنس الحكماء» خطاب میكردند. حكیم محمد اعظم خان، مشهور به ناظم جهان، فرزند همین شاه‌اعظم خان است. او به هنگام رحلت پدر تنها 16 سال داشت.

وی پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی (صرف، نحو، منطق، و فارسی) نزد علمای مشهور آن زمان، به علم طب علاقمند شد و طب را نزد حكیم نور الاسلام فرا گرفت. حكیم نور الاسلام، شاگرد استاد حكیم اسد علی و ایشان نیز شاگرد استاد میرهاشم، ملقب به حكیم معتمد الملوك سید علوی خان، بود

حكیم اعظم در 22 سالگی تحصیلات طب را به اتمام رساند و از آن پس تا پایان عمر بدین خدمت مشغول بود. خدمات شایان وی به علم پزشكی تا حدی است كه در میان متأخران كمتر كسی مانند او یافت میشود.

او پس از تكمیل تحصیلات خود در سال 1250ق رامپور را ترك كرد و به «بهوپال» هجرت نمود و در آنجا با نواب جهانگیر محمد خان وابستگی و الفتی به هم زد. نواب جهانگیر وی را در سال 1252ق به عنوان «ناظم جهان» ملقب ساخت.

وی، پس از درگذشت نواب جهانگیر، از بهوپال به «مالوه» رفت و در آنجا با مهاراجه تكوجی راؤیگر آشنا شد و به لقب «مسیح مالوه» شهرت پیدا كرد و در همانجا به سال 1320ق مطابق با 1902 م درگذشت.

دربارة سالهای عمر وی اختلاف است: برخی عمر وی را 130 سال بیان كردهاند، ولی از بیان خواهرزادة ایشان، حكیم نجم الغنی، استفاده میشود كه محمد اعظم خان هنگامی كه در سال 1250ق از رامپور به بهوپال آمده  23 ساله بوده و در تاریخ 4 محرم 1300ق درگذشته است. در این صورت، عمر وی 73 سال میشود.

در شرح حال  دیگری از زندگی این طبیب نامدار آمده است:

حكیم محمد اعظم خان رامپوری چشتی، ملقب به ناظم جهان، فرزند ملكالحكما حكیم شاه‌اعظم خان بن محمد رضی ‎خان بن محمد اسماعیل خان سیستانی‌تبار رامپوری (رامپور/ مصطفیآباد 1229 ـ محرم 1320ق). پزشك و نویسندة فارسینویس شبه قاره هند است.

او نزد مولوی عبدالرحیم بن محمد سعید و مفتی شرفالدین رامپوری و استادان دیگر درس خواند. سپس از پدر خود پزشكی آموخت. در 1251ق به بهوپال سفر كرد و به نواب نظیرالدوله جهانگیر محمدخان، شوهر سكندر بیگم (م. 1285ق)، رئیس بهوپال، تقرب جست و مدتی دراز در بهوپال به سر برد. آنگاه به اجین رفت و سه سال در آنجا در ملازمت بیجابایی گذراند. سرانجام، رهسپار اندور شد و بقیة عمرش را در خدمت فرمانروای آن ناحیه (تكوجی رائوهولكر) به سر برد و در همانجا درگذشت.


وی صاحب آثار فراوانی به زبان فارسی در پزشكی است. از آثار اوست:

•    اكسیر اعظم در چهار جلد.

جلد اول (چاپ مطلع نظامی كانپور و مطبع نولكشور لكهنو). مقدمه متضمن اجناس جمیع امراض و تشخیص اقسام سوء مزاجات و قواعد علاج آنها به طریق كلی است و سپس امراض هر عضو شروع میگردد. اول، اسباب كلیة امراض هر عضو و تشخیص آن و علاج كلی و اقسام آن، بعد از آن هر مرض آن عضو بالاستیفا و اسباب آن بالاستقصا و علامات آنها و طریق تشخیص در اكثر امراض تا معالج را در استخراج هر سبب آن مرض سهولت حاصل شود.

جلد دوم (كانپور، 1287ق/ 1870م و لكهنو، 1302ق/ 1884م) در امراض شفت و شدقین - یعنی لب و كنج دهن- و جز آن.

جلد سوم (چاپ مطبع نظامی كانپور) در بیان امراض كبد، امراض مراره و طحال، امراض امعاء، امراض مقعد، امراض مثانه، امراض اعضای تناسلی مردان، امراض صفاق و سره، و امراض رحم.

جلد چهارم (چاپ مطبع نظامی كانپور، 1289ق و نولكشور لكهنو، 1302ق) در امراض ظهر و اطراف جلد، امراض شعر، امراض ظفر، امراض متفرقه، سموم، معالجات سموم معدنیه، معالجات سموم نباتیه، معالجات سموم مشروبة حیوانیه و غیره، علاج كلی سموم ملدوغه، طرد هوام و قتل آنها،

خاتمة كتاب در جدول مشتمل بر دو قاعده: یك. فهرست اوزان ادویة مفرده؛ دو. فهرست ادویة مركبه كه در علاج مرض مستعمل میشود.

اكسیر اعظم را محمد اعظم خان در 1290ق برای فرزندش محمد افضل خان و شاگرد خود سید عبدالسلام به انجام رسانیده است.

•    رموز اعظم كه در 1264ق به دستور نواب نظیرالدوله جهانگیر محمدخان نوشته شده و در یك مقدمه، بیست و چهار مقاله و یك خاتمه است و محمد اعظم خان خود دربارة ترتیب مطالب آن میگوید: «ترتیبش بدین طریق مقرر نموده شد كه امراض هر عضو از سر تا قدم در هر یك مقاله بیان یافت و در آغاز هر مقاله فواید كلیه كه شامل جمیع امراض آن عضو باشد ترقیم پذیرفت و بعد از آن هر مرضی به فصلی علیحده نهاده شد».

رموز اعظم در دو جلد تدوین یافته كه جلد یكم (دهلی، 1301ق) دربرگیرندة مقدمه و مقالات یكم تا دوازدهم و جلد دوم (دهلی، 1311ق) مشتمل بر مقالة سیزدهم تا آخر است.

•    قرابادین اعظم (چاپ مطبع نظامی كانپور) كه محمد اعظم خان در 1269ق به نوشتن آن آغاز كرده و در آن نسخههای مجرب خود و استادان را به ترتیب حروف تهجی به روش قرابادین آورده است.

•    نیر اعظم (دهلی، 1271 و كانپور، 1298ق) كه در یك مقدمه، دو تعلیم و یك خاتمه تدوین یافته است. مقدمه در بیان بعض فواید متعلقة نبض مشتمل بر چند فایده، تعلیم اول در بیان اجناس عشرة ادلة نبض و اسباب آنها، تعلیم دوم در بیان اقسام نبض مركب مشتمل بر دو مقاله و خاتمه در انواع مفردات و مركبات نبض.

•    محیط اعظم (كانپور، 1313ق)، در چهار جلد، در افعال و خواص ادویة مفرده (ادویة یونانیه و هندیه و انگلیسیه).

این اثر در 1297ق نوشته شده است.

•    ركن اعظم (كانپور، 1298ق)، در بعض مسائل بحران، با سر عنوانهای: اسباب حركت بحران قبل از وقت او، تعریف بحران به قول جالینوس، تقسیم ایام مرض، معرفت ایام مسهل، آغاز حساب بحران و ادوار آن...، علامات وقوع لرزه، علامات دالّه بر بحران جید، اصناف موت كه در اوقات حمّیات عارض شود و علامات كیفیت موت مریض، دلایل موت به غیر بحران.

این اثر در 1281ق نوشته شده است.

 

منابع شرح حال: مقدمه کتاب اکسیر اعظم به زبان اردو؛ تاریخ ادبیات مسلمانان پاكستان و هند، 3/651؛ تاریخ روابط پزشكی ایران و پاكستان، 80، 124، 126، 128، 132؛ فهرست كتابهای فارسی چاپ سنگی و كمیاب كتابخانة گنج‌بخش، 404، 422، 435، 455، 1166؛ مؤلفین كتب چاپی فارسی و عربی، 1/631ـ632؛ نزهة الخواطر، 8/409.

 

اسماعیل ناظم

استاد طب سنتی ایران

دانشگاه علوم پزشکی تهران

منبع: مقدمه کتاب اکسیر اعظم


تفرجگاه بازدید : 111 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

تغییرات مادر و جنین در بارداری

بارداری مرحله ای از زندگی زنان است که شیرینی ها و مشکلات خاص خودش را دارد. دوران بارداری کامل به سه مرحله تقسیم می شود که هر مرحله سه ماه است. بدن مادر و جنین در طی نه ماه بارداری تغییرات عمده ای می کند که در این مطلب برای شما بیان می کنیم.

بارداری

تغییرات بدن مادر

1- سه ماه اول : سه ماه اول بارداری، حساس ترین و مهم ترین زمان از نظر سلامت جنین است، زیرا تمام اعضاء و ارگان های بدن جنین تشکیل می شود. بنابراین بیماری های درمان نشده مادر، اشعه، دود سیگار و داروها ممکن است روی جنین اثر دائمی بگذارند.

از تغییرات بدن مادر در این دوره، بزرگتر و حساس شدن پستان ها و گاهی حالت تهوع و استفراغ صبحگاهی است.

در این سه ماه مادر 1 تا 2 کیلوگرم اضافه وزن پیدا می کند. به مادران توصیه میشود در این سه ماهه تغذیه خوب داشته باشند و استراحت کافی بنمایند. به آنها یادآوری میشود، هیچ گونه دارویی را بدون مشورت با پزشک مصرف نکنند.

 
2- سه ماهه دوم: از ابتدای ماه چهارم تا آخر ماه ششم، سه ماهه دوم نامیده می شود. در این دوره، خانم ها احساس بهتری پیدا می کنند. در پایان سه ماهه دوم مادر می تواند حرکات جنین خود را احساس نماید و صدای قلب جنین توسط دستگاه های حساس شنیده می شود.

احساس کمردرد در ماه ششم بارداری معمول است. از این رو به خانم های باردار توصیه می شود از کفش های پاشنه کوتاه استفاده نمایند.

 
3- سه ماهه سوم : در این سه ماه چون جنین رشد بیشتری می کند، قدری احساس فشار روی معده و مثانه وجود دارد. پیدایش ورم مختصری در قوزک پا در این دوره طبیعی است و با استراحت برطرف می شود.

در 8 ماهگی اغلب جنین در شکم مادر موقعیتی را پیدا می کند که تا موقع زایمان در همان موقعیت باقی می ماند.
در سه ماهه سوم بارداری، مادر می تواند به فعالیت های روزانه خود ادامه دهد، ولی بلند کردن یا حمل وسایل سنگین برای او ممنوع است

از ماه نهم مادر احساس می کند راحت تر نفس می کشد، ولی تکرر ادرار پیدا می کند.

 
تغییرات جنین

1- سه ماهه اول : بعد از عمل لقاح، تخم بارور شده تقریبا به اندازه ته یک سوزن است و شروع به تقسیم می کند. تخم در دیواره رحم که برای تغذیه جنین نرم و پر خون شده، جای می گیرد و به تدریج رشد می کند.

جنین ابتدا زائده ای به شکل دم دارد و در پایان هفته چهارم، اندازه آن از سر تا دم تقریبا نیم سانتیمتر است. در این مرحله دست ها و پاها به طور جداگانه دیده می شود. دستگاه گوارش شروع به تشکیل شدن می کند.قلب جنین به صورت لوله ای است، ضربان نسبی دارد و خون را به تمام قسمت های جنین می رساند.

در پایان ماه دوم، قد جنین 5/2 سانتیمتر و وزن آن حدود 1 تا 2 گرم است. اندام هایی مثل دست ها، پاها، انگشتان، آرنج و زانو مشخص شده و اولین مراکز استخوان سازی تشکیل می شود. قسمتی که قبلا به شکل دم دیده می شد، از بین می رود.

در انتهای ماه سوم، جنین 30 گرم وزن و تقریبا 5/7 سانتیمتر قد دارد.

علاوه بر اندام ها، گوش خارجی کاملا دیده می شود. چشم ها تقریبا کامل شده، ناخن ها شروع به شکل گیری می کنند. اندام های تناسلی ظاهر شده، ولی تعیین جنسیت مشکل است.

 
2- سه ماهه دوم : اندام های جنین رشد کرده و به تدریج تکامل می یابند. در این مرحله به علت رشد جنین، توجه به رژیم غذایی مادر بسیار مهم است. مادر باید بیشتر غذای سرشار از پروتئین مصرف نماید.

در پایان ماه چهارم، جنین 16 سانتیمتر قد، 120 گرم وزن و درپایان ماه پنجم، 25 سانتیمتر قد و 240 گرم وزن دارد.

در این ماه حرکات جنین توسط مادر احساس شده و صدای قلب او شنیده می شود.

در پایان سه ماهه دوم، جنین حدود 30 سانتیمتر قد و بیش از نیم کیلوگرم وزن دارد. پوست بدنش پرچین و چروک و سرخ رنگ است و روی آن را یک لایه چربی می پوشاند.

 
3- سه ماهه سوم : در پایان ماه هفتم، قد جنین 5/37  سانتیمتر و وزن او حدود 1200 گرم می شود. نوزادانی که در این زمان به دنیا آیند، زنده می مانند، ولی نیازمند مراقبت های ویژه در بیمارستان هستند.

در ماه هشتم، قد جنین به 40 سانتیمتر و وزنش به حدود 2 کیلوگرم می رسد و همه دستگاه های بدن در این زمان کامل است.

در پایان نه ماهگی، جنین تقریبا 50 سانتیمتر قد و بیش از 3 کیلوگرم وزن دارد، پوست بدن صورتی رنگ است و حرکاتش به دلیل اشغال فضای بیشتر در رحم، کمتر می شود.

تفرجگاه بازدید : 17 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

دارو شناسی از دیدگاه ابوعلی سینا (6)


دارو شناسی از دیدگاه ابوعلی سینا (6)

داروﻫﺎ از ﺣﻴﺚ ﻛﻨﺶ( فعل و عمل و کار و کردار ) ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ از

ﻫﺮﻳﻚ از ﻛﻨﺶﻫﺎي ﻣﻮرد اﺷﺎره را ﻫﻤﺮاه ﺗﻮﺿﻴﺢ آنﻫﺎ ﻧﺎم ﻣﻲﺑﺮﻳﻢ و ﺷﺮح ﻣﻲدﻫﻴﻢ :


30- داروی شوینده ( غسال)

داروﻳﻲ را ﺷﻮﻳﻨﺪه ﮔﻮﻳﻨﺪ ﻛﻪ ﻣﻲزداﻳﺪ، اﻣﺎ اﻳﻦ زدودن از ﻧﻴﺮوي ﻣﻮﺛﺮي ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ در او ﻣﻮﺟﻮد اﺳﺖ ﺑﻠﻜﻪ از ﻧﻴﺮوﻳﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ از ﻧﻴﺮوي ﻣﻮﺛﺮ دﻳﮕﺮ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﭘﺬﻳﺮ اﺳﺖ و ﺣﺮﻛﺖ آن راﻳﺎري ﻣﻲ ﻛﻨﺪ.  ﻣﻨﻈﻮرم از ﻧﻴﺮوي ﺗﺎﺛﻴﺮﭘﺬﻳﺮ، رﻃﻮﺑﺖ و ﻣﺮادم از ﺣﺮﻛﺖ، ﺟﺎري ﺷﺪن اﺳﺖ.  ﭼﻪ ﻫﺮﮔﺎه ﻣﺎﻳﻌﻲ ﻟﻄﻴﻒ ﺑﺮ دﻫﺎﻧﻪ رگﻫﺎ ﺟﺮﻳﺎن ﻳﺎﻓﺖ، ﺑﻪ وﺳﻴﻠﻪ رﻃﻮﺑﺖ آن ﻣﻮاد زاﻳﺪ را ﻧﺮم ﻣﻲﻧﻤﺎﻳﺪ و در ﺟﺮﻳﺎﻧﺶ اﻳﻦ ﻣﻮاد ﻧﺮم  ﺷﺪه را ﻛﻨﺎر ﻣﻲزﻧﺪﻣﺎﻧﻨﺪ:  آب ﺟﻮ   (ﻣﺎءاﻟﺸﻌﻴﺮ)  و آب  زﻻل و ﻧﻈﺎﻳﺮ آن.

31- داروی چرک آور ( موسخ للقروح)

ﻣﻨﻈﻮر از   ﭼﺮك آور داروﻳﻲ اﺳﺖ ﻣﺮﻃﻮب ﻛﻪ ﺑﺎ رﻃﻮﺑﺖ َﻗﺮﺣﻪ ﻣﻲآﻣﻴﺰد و ﭼﺮك و رﻃﻮﺑﺖ َﻗﺮﺣﻪ را ﻓﺰوﻧﻲ ﻣﻲدﻫﺪ و ﻣﺎﻧﻊ ﺧﺸﻜﻴﺪن و ﺑﻪ ﻫﻢ آﻣﺪن زﺧﻢ ﻣﻲﺷﻮد.

32- داروی لغزاننده( مزلق)

وﻗﺘﻲ ﺟﺴﻤﻲ در ﻣﺠﺮاﺋﻲ ﮔﻴﺮ ﻛﺮده اﺳﺖ و ﻧﻤﻲﺗﻮاﻧﺪ ﺑﻴﺮون آﻳﺪ، داروﻳﻲ اﺳﺖ ﻣﺮﻃﻮب ﻛﻪﻣﻲﺗﻮاﻧﺪ ﺟﺴﻤﻲ را ﻛﻪ در ﻣﺠﺮاﺋﻲ ﮔﻴﺮﻛﺮده اﺳﺖ ﺑﺮﻛﻨﺪ. اﻳﻦ دارو ﺑﺎ اﺟﺰاي آن ﻣﻲآﻣﻴﺰد و ﺑﺮاﺛﺮ اﻳﻦ آﻣﻴﺰش اﺟﺰاي آن ﻧﺮم ﻣﻲﺷﻮد و ﺑﺮاي ﺟﺮﻳﺎن ﻳﺎﻓﺘﻦ در ﻣﺠﺮا آﻣﺎدﮔﻲ ﭘﻴﺪا ﻣﻲﻛﻨﺪ وﺑﺎ ﺳﻨﮕﻴﻨﻲ ﻃﺒﻴﻌﻲ ﻛﻪ دارد ﻳﺎ ﺑﻪ وﺳﻴﻠﻪ ﻧﻴﺮوي داﻓﻌﻪ ﺑﻪ ﺣﺮﻛﺖ ﻣﻲاﻓﺘﺪ. ﮔﻮﻳﻨﺪ آﻟﻮ ﻛﻪ اﺳﻬﺎل ﻣﻲآورد از ﻟﻐﺰاﻧﻨﺪهﻫﺎ اﺳﺖ.

33- داروی هموار کننده (مملس)

داروﻳﻲ راﻫﻤﻮار ﻛﻨﻨﺪه ﮔﻮﻳﻨﺪ ﻛﻪ ﺑﺮﺳﻄﺢ اﻧﺪاﻣﻲ زﺑﺮ ﻣﻴﮕﺴﺘﺮد و زﺑﺮي را ﻣﻲﭘﻮﺷﺎﻧﺪ، ﻳﺎ رﻃﻮﺑﺘﻲ ﺑﻪ ﺳﻮيﺳﻄﺢ زﺑﺮ روان ﻣﻲﺳﺎزد و زﺑﺮي را ﻣﻲﭘﻮﺷﺎﻧﺪ.

 34- داروی خشکاننده ( مجف)

داروﻳﻲ را ﻛﻪ ﻟﻄﻴﻒ و ُﮔﺪازﻧﺪه اﺳﺖ و رﻃﻮﺑﺖﻫﺎ را از ﺑﻴﻦ ﻣﻲﺑﺮد ﺧﺸﻜﺎﻧﻨﺪه ﺧﻮاﻧﻨﺪ.

 35- داروی گیرنده ( قابض)

 داروﻳﻲ ﮔﻴﺮﻧﺪه اﺳﺖ ﻛﻪ ﺣﺮﻛﺎت اﺟﺰاي اﻧﺪام را ﺑﻪ ﮔﺮد ﻫﻢ آﻳﻲ واﻣﻲدارد ﺗﺎ در ﺟﺎي ﺧﻮد ﻣﺘﺮاﻛﻢ ﺷﻮﻧﺪ و ﻣﺠﺮاﻫﺎ ﺑﻨﺪ آﻳﻨﺪ.

36- داروی فشرنده ( عاصر)

داروﻳﻲ ﻛﻪ اﺟﺰاي اﻧﺪام را ﭼﻨﺎن ﺟﻤﻊ آورد و ﻣﻲﮔﻴﺮد ﻛﻪ رﻃﻮﺑﺖﻫﺎي رﻗﻴﻖ آن ﺗﺤﺖ ﻓﺸﺎر ﻗﺮار ﻣﻲﮔﻴﺮﻧﺪ و ﻧﺎﮔﺰﻳﺮ ﺟﺪا ﻣﻲﺷﻮﻧﺪ، ﻓﺸﺮﻧﺪه ﻧﺎم دارد      

37- داروی بندآورنده (مسدد)

داروﻳﻲ اﺳﺖ ﺧﺸﻚ و از ﺧﺸﻜﻲ و ﺗﺮاﻛﻤﻲ ﻛﻪ دارد ﻳﺎ از آﻧﺠﺎ ﻛﻪ ﭘﻮﺷﻨﺪه اﺳﺖ در ﻣﺠﺮاﻫﺎ           (ﻣﻨﻔﺬﻫﺎ) ﻣﺘﻮﻗﻒدﻣﻲﺷﻮد و ﺑﻨﺪآﻣﺪن را ﻣﻮﺟﺐ ﻣﻲﮔﺮدد.

38- داروی پوشاننده ( مغری)

داروﻳﻲ را ﭘﻮﺷﺎﻧﻨﺪه ﮔﻮﻳﻨﺪ ﻛﻪ ﺧﺸﻚ اﺳﺖ و ﻛﻤﻲ رﻃﻮﺑﺖ ﻟﺰج در آن ﻫﺴﺖ و ﺑﻪ دﻫﺎﻧﻪ ﻣﻲﭼﺴﺒﺪ و ﺑﻨﺪ ﻣﻲآورد  و در ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺳﻴﻼن ﺑﺎز ﻣﻲ اﻳﺴﺘﺪ.  ﻫﺮﭼﻪ ﻟﺰج و ﺳﻴﺎل و ﻟﻐﺰاﻧﻨﺪه ﺑﺎﺷﺪ و ﺑﻪ ﮔﺮﻣﻲ ﻧﺰدﻳﻚ ﺷﻮد ﭘﻮﺷﺎﻧﻨﺪه و ﺑﻨﺪآورﻧﺪه و ﻣﺘﻮﻗﻒ ﻛﻨﻨﺪه ﻣﻲﺷﻮد.


تفرجگاه بازدید : 216 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (2)

داروهای تاخیری معروف جهان

کمر سفت کن ها و داروهای تاخیر انداز انزال بامنشاء گیاهی بی ضرر و بدون عوارض جانبی بوده و بجز انجام تقویت جنسی خیرات و فواید بیشتر دیگری هم دارند . گیاهان داروئی هرکدام بسته به نوع و گونه خود حاوی مجموعه ای از مواد موثره هستند . هریکاز این مواد خود برای حل و رفع و درمان عارضه های مختلفی مفید هستند. فلزات در ایجاد هماهنگی دستگاهها و نیز اعمال حیاتی نقش بسزا و تعیین کننده ای دارند .  صرف داشتن فلزات مهم نیست و مهمترین موضوع داشتن ترکیب خاصی از فلز است که برای بدن انسان قابل جذب باشد . هر آهنی برای بدن قابل استفاده نیست . منیزیم ، پتاسیم ، آهن ، کلسیم ، روی ، مولیبدن و .. در گیاهانی مانند آویشن ، دانه آنیسون ، بارهنگ ، کیسه کشیش و مواردی از این دست موجود است و ترکیباتی مطابق با نیاز بدن را دارند . تانن ها ضدعفونی کننده و ضدمیکروب و کاهش تعریق و .... شناخت این موارد بسیار فنی است . ترکیبات تقویت کننده جنسی گیاهی این عناصر مفید و متناسب را جمع نموده است تا قوه جنسی را به شکل موثری تقویت کرده و مشکلات را مرتفع نماید . ترکیب مورد معرفی آثار شگفت انگیزی بر قوار جنسی و جسمی دارد که  . توضیحات کامل در ادامه مطلب


تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 75
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 47
  • بازدید ماه : 42
  • بازدید سال : 397
  • بازدید کلی : 13,427